Výsledky vyhledávání v sekci PC hry na dotaz pevný disk

Paradise Cracked

access_time04.květen 2020personRedakce

Dnes vám přinášíme podrobný pohled na cyberpunkové RPG Paradise Cracked, které si bere vzor z takových velikánů, jako jsou Matrix, Blade Runner či Neuromancer.Paradise Cracked je nová takticko-bojová RPG hra, která vznikla v Rusku pod hlavičkou firmy Mist Land. Hned vám vysvětlím, proč jsem záměrně napsal vyšla – protože v Rusku je již hra opravdu na obchodních pultech přesně rok a právě teď se pro ni dělá datadisk. U nás se o distribuci postará Cenega a pokud si hru chcete trošku oťukat, zajeďte si na letošní Invex, kde bude její předváděčka. Nyní vás uvedu do tajů příběhu, tak jak jsem ho slyšel od bájného hackera na jednom z uzavřených chatů.Svět po mnoho let trpěl díky přelidňování a znečišťování životního prostředí. Až přišla chvíle, kdy vědci sestrojili CyberBrain – superpočítač, který měl učinit přítrž globálním problémům a zastavit přelidňování matičky Země. Měl na zemi vytvořit učiněný Ráj.Lidé se nemuseli o nic starat. Trávili většinu svého času v kyberprostoru, kde dováděli, rybařili, chatovali, ovšem vše se odehrávalo za tlustými „zdmi“ virtuální opony. Stroje zastaly všecičku práci. Zdálo se, že se konečně lidská utopie stává realitou, o které tak dlouho snili...Ovšem tento zdánlivě líbezný proces zastavil lidský vývoj – nikdo už nic nemusel vynalézat, nikdo nemusel pracovat, lidé nemuseli přemýšlet – proč taky? Žili přeci v Ráji. Superpočítač začal vyhodnocovat věci, které se mohou zanedlouho přihodit lidskému druhu a brzy došel k závěru, který jen málokdo tušil – populace se začala rapidně snižovat a I. Q. lidí se neustále zmenšovalo – lidstvo pomalu, ale jistě upadalo do záhuby. A proto se CyberBrain rozhodl pro velký experiment...Hráč se ocitne v kůži mladého hackera, který pobýval v kyberprostoru a z nudy se mu podařilo prolomit šifrovaná data. Uložil si je proto na disk, v domněnce, že vzhlédne k lepším zítřkům a pochlubí se přátelům. Bohužel pouhopouhých pár minut po tom, co provedl tuto záviděníhodnou činnost, se ozve řev policejních sirén, klepání na dveře a … a to už by stačilo, nechcete přece, abych vám prozradil celý příběh, že ne?? Radši se tedy podíváme na grafickou stránku hry. Grafika je sice trošku staršího vzhledu, ale i tak svému účelu slouží více než dobře. A navíc komu by to vadilo, když sci-fi RPGček a vůbec cyberpunkových her je na PC jako šafránu? Jak jste si již z okolních screenshotů jistě všimli, pohled na hlavního hrdinu a jeho partu bude fungovat tak, že kamera bude zavěšena za jejich zády. Tou si můžete herní prostředí libovolně přiblížit, oddálit nebo s ním rotovat a prohledávat tak různá zákoutí. Samozřejmostí je viditelná změna vybavení a výstroje. Herní mapy jsou dosti rozsáhlé a dobrou grafiku navíc umocňuje plno všemožných detailů.Zvuky a hudba, to je esence, která vám při hraní život zpříjemňuje nebo naopak. Naštěstí u této hry zvítězila první volba. Ba co víc, autoři nám prozradili, že bude hrát v celkovém konceptu hry stěžejní úlohu. Však taky aby ne, když si soundtrack z Paradise Cracked v Rusku vysloužil ocenění Nejlepší herní soundtrack roku 2002. Hudební složka hry má něco kolem hodiny, tak jsem zvědavý, jestli by se nenašlo třeba nějaké to CD vyloženě ze soundtrackem u nějaké té speciální edice (pokud ji tedy Cenega plánuje). Teď se moje neutronové oční sítnice zaměří na herní systém a koncept. Hra Paradise Cracked je plně tahovou záležitostí a to je podle mého názoru velice dobře, neboť se tak předejde akčnímu běsnění typu Diablo a spol. Již v úvodu vám prozradím, že celá herní mapa je rozdělena na hexy, po kterých se hráč se svoji družinou pohybují. A nejen oni. Ve hře se vyskytuje mnoho dopravních prostředků - robotů či jiných zařízení, které hráč může ovládat. V městské části nechybí třeba tramvaje, které jezdí samy a také se pohybují po hexech. V partě cyberpunkových dobrodruhů může být maximálně šest členů, kteří jsou plně ovladatelní a staráte se o ně stejně jako třeba u RPG hry Baldur’s Gate – tedy plně jim můžete hrabat do batohu, určovat, jakou výzbroj a výstroj si navlečou a tak dále. Každý člen vaší party používá k nabíjení zbraně, chození, útoku či sbírání výbavy akční body. RPG elementy v případě Paradise Cracked hrají opravdu stěžejní roli. Vámi ovládané postavy mají vlastnosti jako u jiných RPG s výjimkou některých speciálních pro cyberpunkové prostředí.Předně je to samozřejmě síla, která určuje počet akčních bodů, maximální zátěž, kterou postava může nést a v pozdější fázi hry také schopnost postavy nést těžké zbraně. Dále obratnost. Ta určuje, jak hráč rychle spotřebovává akční body. Samozřejmě platí čím vyšší obratnost, tím menší úbytek akčních bodů. Přesnost určuje pravděpodobnost zásahu při střelbě. Reakce je velice důležitou vlastností pro snipery. Při průběhu nepřátelského kola dokáže hráč s vysokou reakcí přerušit kolo a podniknout protiútok. Inteligence se hodí samozřejmě hlavně hackerům, a to v jejich pronikání zabezpečovacími systémy a nabourávání se do cizích sítí. Na vyšší úrovni může hacker ničit vnitřní elektroniku robotů či nad nimi převzít kontrolu. Řízení různých dopravních a bojových prostředků poskytne hráčovy plno zábavy, ale také užitečnosti. Co třeba říkáte na takový těžký tank ve vašich rukou? Každá postava má k dispozici spoustu dalších dovedností, z nichž uvedu pár jen heslovitě. Tak například ochrana před ohněm, před elektřinou, zdraví nebo dohled. U cyberpunkových her nesmí v žádném případě chybět implantáty a různě cyber-vylepšeníčka vašeho elektronikou prolezlého těla. Pokud hráč použije nějaký implantát, už se ho nezbaví. Proto se při volbě implantátu musíte nejdříve pořádně rozhodnout, který vám bude nejvíce k užitku.Herní svět je rozdělen do velice rozsáhlých čtyř částí (Low Town, High Town, Sky Town, Space Station), každá přitom obsahuje velké množství herních map. Mezi herními mapami se hráč může libovolně přesouvat. Do některých se však dostane pouze po splnění určitých questů, které bude dostávat od přehršle NPC postav. Děj bude nelineární a s tím souvisí i různé zakončení hry. Autoři slibují kolem šedesátky zbraní – od pistolí, automatů, brokovnic a raketometů až po futuristické energetické zbraně jako je plasmová pistole a další druhy hi-tech zbraní.Blížíme se k závěru našeho preview. Musím uznat, že tato hra vypadá velice slibně, i když je už pomalu rok stará. Naštěstí jsou už problémy s lokalizací překonány a hra u nás oficiálně vychází příští týden. Čekání nám Cenega vynahradí plně počeštěnou hrou za pohodovou cenu 599 Kč. Já vám mohu hru jen vřele doporučit – navštivte letošní Invex a podívejte se na předváděčku Paradise Cracked.

folder_openPřiřazené štítky

Výsledky vyhledávání v sekci Xbox hry na dotaz pevný disk

Xbox Live 6+1 Month Gold Membership Card (Worldwide)

access_time01.duben 2020personRedakce

Xbox Live Gold Membership Card můžete aktivovat po celém světě bez omezení.Zlaté členství Xbox Live funguje na konzoli Xbox 360 i na konzoli Xbox One.Po dobu 6+1 měsíců Vám zaručí přístup na on-line herní portál Microsoftu. Díky této kartě získáte hry zdarma každý měsíc, nejpokročilejší hraní ve více hráčích, exkluzivní členské slevy až 75 % na hry ve službě Xbox Store a mnoho dalšího.Karta Vám také zaručí přístup k demoverzím či arkádovým hrám.Pokud již máte aktivovanou službu Xbox Live Gold, můžete aktivovat další klíč a jeho celková doba se Vám přičte k době, kterou už máte zaplacenou na svém Xbox účtu. Neztratíte ani sekundu a díky našim nízkým cenám tak můžete výrazně ušetřit! Celkově si můžete Xbox Live Gold předplatit až na 36 měsíců dopředu!Jedinou výjimkou jsou 48-hodinové zkušební (trial) verze – jejich doba se nesčítá.POZOR - Od 12. listopadu jsou všechny nově vydané tituly v programu Games with Gold pro Xbox 360 hratelné na konzole Xbox One; každý měsíc tedy získáte dvakrát více her zdarma – dvě pro Xbox One a dvě pro Xbox 360. Díky zpětné kompatibilitě Xbox One můžete hry ve více hráčích hrát s kamarády bez ohledu na to, jakou konzoli zrovna používají, a užít si hry pro Xbox 360 díky pokročilým funkcím konzole Xbox One, jako je možnost pořizování záznamů ze hry, snímků obrazovek nebo streamování na počítače s Windows 10.Pokud si na konzole Xbox 360 stáhnete hry z webu Xbox.com/GameswithGold, tyto tituly se automaticky zobrazí na Xbox One v části „Připraveno k instalaci“ nabídky Moje hry a aplikace.Zlaté členství Xbox Live nabízí:Bezkonkurenčně nejlepší hraní ve více hráčích - Jde o nejpokročilejší hraní pro více hráčů na trhu a pozvání ke hře můžete dostat dokonce i při sledování televize.Skvělé zábavní aplikace - Užijte si skvělé zábavní aplikace včetně filmů v HD, televizních pořadů, hudby, sportovních záznamů a dalšího obsahu. Akční nabídky a přednostní přístup k demům - Využijte exkluzivní slevy v programu Deals with Gold a speciální nabídky.Aplikace Xbox SmartGlass - Proměňte Váš mobilní telefon nebo tablet v druhou obrazovku, která chytře spolupracuje s vaší konzolí Xbox.Funkce Smart Match na konzoli Xbox One - Pomocí inteligentních algoritmů Vám najde nové vyzývatele, kteří perfektně odpovídají vašim dovednostem a stylu.Zlaté členství pro celou domácnost na konzoli Xbox One - Zahrajte si ve více hráčích se všemi členy Vaší domácnosti.Games with Gold - Každý měsíc si můžete stáhnout dvě hry pro Xbox 360 a dvě hry pro Xbox One. Hry Vám po stažení zůstanou natrvalo.*Některé aplikace a funkce, včetně služeb Netflix, Twitch, ESPN, Skype a YouTube již nevyžadují Zlaté členství Xbox Live. Další informace naleznete na webu xbox.com/live. Nabídka her zdarma: pouze pro platící Zlaté členy. Hraní bezplatných stažených her na konzoli Xbox One vyžaduje aktivní Zlaté členství. Platí některá omezení. Exkluzivní slevy pro Zlaté členy: slevy se pohybují v rozmezí 15 až 75 %. Zlaté členství pro celou domácnost: Omezeno na jednu konzoli Xbox One v domácnosti. Platí další omezení. Online hraní ve více hráčích a funkce Smart Match vyžadují Zlaté členství Xbox Live. Funkce Smart Match a hra ve více hráčích hostovaná v cloudu jsou k dispozici v podporovaných hrách. Hry jako Titanfall a Halo se prodávají samostatně. Hra Halo Spartan Assault je nyní k dispozici na konzolích Xbox 360 a Xbox One. Halo 5: Guardians vychází v roce 2015. Požadavky a dostupné funkce se mohou na jednotlivých konzolích lišit; Hraní ve více hráčích mezi konzolemi Xbox One a Xbox 360 není podporováno. Další informace naleznete na webuxbox.com/live.**Nabídka Games with Gold platí jen pro platící Zlaté členy. Hraní her stažených na konzoli Xbox One vyžaduje aktivní Zlaté členství. Každou z her vybraných týmem Xbox lze ve službě Xbox Store během určitého období stáhnout. Dostupné hry se mohou v jednotlivých zemích lišit. Některé tituly mohou být k dispozici ke stažení pouze majitelům účtů starším 18 let. Některé hry vyžadují senzor Kinect nebo pevný disk. Nabídka platí v zemích, kde je podporováno Zlaté členství Xbox Live. Nabídka je nepřenosná, neprodejná a nelze ji kombinovat s dalšími slevami či nabídkami. Podmínky a dostupnost nabídek se mohou měnit. Výlučnou zodpovědnost za zaplacení daní (pokud je to nutné) nese člen. Poskytovatelé internetového připojení mohou účtovat poplatky za stažení. Smluvní podmínky služby Xbox Live a požadavky na systém naleznete na webu xbox.com/Legal/LiveTOU .

folder_openPřiřazené štítky

Microsoft Xbox 360 - nové údaje a zajímavosti

access_time05.duben 2020personRedakce

Již několikrát jsme vám přinesli informace o nedávno představené herní konzoli Xbox 360, tentokrát vám ale předkládáme čerstvé zajímavosti, jež byste rozhodně neměli minout!Jako malý doplněk k dřívějšímu představení nové konzole od Microsoftu vám nyní předkládáme následující zajímavosti, které představují některé prvky systému podrobněji, v souladu s uvolňováním nových informací o této konzoli. Ještě donedávna se spekulovalo, zdali název Xbox 360 není jen kódovým označením nové konzole. Logicky se nabízí pojmenování Xbox 2, ale Xbox 360 je skutečně potvrzené oficiální jméno. Xbox 360 byl poprvé oficiálně představen na akci MTV Special dne 12. května 2005. Výrobcem potvrzené přesné technické údaje jsou známy již dnes, nicméně oficiální prezentaci naplánoval Bill Gates na 16. května u příležitosti výstavy E3.Plánovaný termín uvedení systému na americký trh je listopad 2005. Evropa by se měla dočkat konzole s několikatýdenním zpožděním jistě do začátku prosince, protože launch ještě před Vánoci znamená zvýšený zájem potenciálních zákazníků. Microsoft chce za každou cenu stihnout uvedení do prodeje ještě před koncem tohoto roku.Plánovaná prodejní cena na americkém trhu je stanovena na 299 dolarů, tedy v přepočtu asi 7 tisíc korun. V balení bude možná i dálkový ovladač pro snadné ovládání konzole jakožto DVD přehrávače, ale tato informace ještě nebyla potvrzena.Základním standardem pro všechny hry, který by měl být podporován, je obrazový režim 720p, širokoúhlé zobrazení 16:9 a digitální prostorový zvuk Dolby Digital 5.1. Konzole je navržena tak, aby ji bylo možné „posadit“ na šířku i na výšku. Médium se v případě vertikálního umístění vkládá z pravé strany, což je rozdíl oproti systému vkládání médií u konzole PS2.Porovnání rozměrůKonzoli vévodí optická mechanika, na jejíž levé straně je tlačítko pro ovládání šuplíčku mechaniky. Pravé straně dominuje skutečně obří spínač napájení, který je obkroužen průhledným kolečkem s LED diodami, jež pomocí změny barvy slouží k indikaci provozního stavu konzole. Vlevo dole se nachází infračervený port pro spolupráci s dálkovým ovladačem. Hned vedle naleznete dvojici slotů pro paměťové karty. Ty mají standardní kapacitu 64 Mb. Malé kulaté tlačítko napravo od slotů slouží k resetování spojení u bezdrátových periferií (typicky ovladačů). Vertikální dvířka na pravé straně konzole ukrývají dva konektory USB 2.0, které později najdou uplatnění při připojení digitálních videokamer nebo MP3 přehrávačů, čímž do konzole dostanete snímky nebo vlastní hudbu. Další USB konektor je také na zadní části systému, jenž slouží primárně k připojení kamerky ala Eye Toy.Naprostou novinkou je připojení ovladačů výhradně bezdrátovým systémem Wi-Fi na 2,4 MHz, přičemž konzole obslouží až čtvero ovladačů. Design nového joypadu je velmi podobný tomu starému, ze kterého také vychází. Napájení joypadu zajišťuje vyměnitelný bateriový blok s akumulátory, který se nabíjí skrze propojení s vlastní konzolí. Indikátor vybití se objeví přímo na obrazovce, na ovladači žádná kontrolka není. Maximální vzdálenost ovladače od konzole při zachování funkčnosti může být až 10 metrů (měřeno bez překážek).Konzole s bezdrátovým ovladačemKonzole podporuje i zapojení headsetu, který se připojí rovnou do ovladače. Staré „Xboxí“ ovladače ovšem nejsou kompatibilní s novou konzolí, prý bude k dispozici speciální adaptér, který připojení klasických ovladačů zprostředkuje. U Microsoftu je již dobrým zvykem montovat do konzolí pevný disk a ani Xbox 360 není výjimkou. Součástí systému je tedy 20GB disk, který je snadno vyměnitelný a uzpůsobený pro přenášení a vložení např. do kamarádovy konzole. Xbox 360 používá stejně jako první Xbox DVD média včetně dvouvrstvých, nové disky Blue-ray nebo HD-DVD nepodporuje. Optická mechanika pak disponuje 12 rychlostmi. Xbox 360 podporuje tato záznamová média: DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R/RW, DVD+R/RW, CD-DA, CD-ROM, CD-R, CD-RW, WMA CD, MP3 CD a JPEG Photo CD.Pro broadbandové připojení k internetu disponuje nový Xbox samozřejmě Ethernet portem. Skrze rozšiřující modul 802.11a,b,g bude možné připojení k internetu i přes bezdrátové sítě. Zatím byly kromě konzole a bezdrátových ovladačů představeny následující periferie: pohybová kamerka, headset a dálkový ovladač.Technické specifikace jsme vám již přinesli v minulých článcích, já jen doplním, že grafický čip od ATI používá architekturu továrních čipů X850 pro osobní počítače a paměťové banky bude dodávat společnost NEC. Podle dostupných informací nebude možné na Xboxu 360 spouštět hry z původního Xboxu, protože tento obsahuje čip nVidia, který používá jiné instrukce než nový čip od ATI. Je ale možné, že kompatibilita bude vyřešena přes stahování software přímo z internetového portálu Xbox Live Marketplace, jenž slouží jako stahovací základna pro majitele Xboxů.Bezdrátový ovladačXbox 360 podporuje širokou škálu modelů rozlišení od klasických 480p a 480i až po 720p a 1080i v režimu HDTV. Všechny hry pak budou nativně podporovat zobrazení 16:9, které bude nastaveno jako defaultní, přičemž klasické zobrazení 4:3 bude také podporováno. Pro hry konzole podporuje prostorové ozvučení Dolby Digital 5.1 a Dolby Pro Logic II. DD, DPL II a DTS výstup je pak podporován pro přehrávání DVD filmů. Reproduktorové soustavy se připojují přes klasický RCA stereo výstup nebo přes optický výstup.Do dnešních dnů přislíbili vývoj mnozí velcí herní vývojáři, následující seznam představuje pouze jakýsi reprezentativní výběr těch nejznámějších: Activision, Atari, Bandai, Bethesda Softworks, Capcom, Codemasters, Eidos, Electronic Arts, Koei, Konami, LucasArts, Majesco, Midway, Namco, Rockstar, SCi Games, Sega, THQ, Ubisoft a Vivendi Universal.Design konzole je společným dílem Astro Studios ze San Franciska a Hers Experimental Design Laboratory v Ósace a umožňuje snadnou výměnu krycích panelů konzole za nové, barevně odlišené, jež bude Microsoft později dodávat na trh.

folder_openPřiřazené štítky

Výsledky vyhledávání v sekci Playstation hry na dotaz pevný disk

Jak unbricknout (spravit) konzoli

access_time05.duben 2020personRedakce

Pokud budete mít očipované nebo hacknuté wii, tak se vám může stát, že se vám něco poškodí a wii vám v některých situacích může hlásit chybu a nebo vám nemusí fungovat vůbec. V takovém případě nezoufejte, ale přečtěte si prvně tento článek.Tento článek je založen hlavně na překladu a získání informací z jiných serverů, protože sám zatím s bricknutou konzolí nemám zkušenosti.ÚvodWii si sice můžete spravit a nemusíte se tedy bát, že si wii úplně odrovnáte, ale stejně je nejlepší, když se vám to vůbec nestane, takže pokud chcete hrát hry pro region NTSC na PAl, tak použijte program Wii Brick Blocker a máte po starostech. Ještě si wii můžete poškodit jinak, ale nejčastější problém je právě aktualizace Systému pro jiný region.Pozn.: Pokud máte wii očipované, tak ztrácíte záruku a tedy Nintendo samo vám už nepomůže wii spravit. Zkusit to můžete, ale řekl bych, že nemáte šanci uspět, takže proto existují návody jak wii spravit bez pomoci nintenda.Jak se vám to může státNejčastější příčinou bricknuté konzole bývá to, že nemáte aktualní verzi wii (protože například verze Systému 3.4 odstraní homebrew) a přes očipované nebo hacknuté wii spustíte nějakou hru, která sama aktualizuje firmware ve wii na nejnovější. Problém nastává tehdy pokud je hra určena pro jiný region než máte wii. Tedy pokud dáte do mechaniky hru pro NTSC a máte wii pro evropský region (PAL), tak se vám může právě poškodit wii. Normálně wii obsahuje ochranu proti spouštění her pro jiný region, ale čip nebo backup launcher dovolují hrát tyto hry. Naštěstí je poškození softwarové, takže ve většině připádů wii půjde spravit.Bricknutá konzoleOznačení pro poškozenou konzoli je Brick (nebo bricknutá konzole). Brick je anglicky cihla, protože pokud máte Brick Wii, tak vlastně nic neumí a je to taková cihla (ovšem lze to spravit). Jak tedy vypadá taková bricknutá konzole (někdy také označována jako dead tedy mrtvá konzole).  Bricknutá konzole se dělí podle toho co nefunguje na 4 typy: Banner Brick, Semi Brick, Full Brick a “Boot Mii” (moje označení pro poslední typ podle toho jak se spraví ). Protože se nejčastěji můžete setkat se semi-brick a full brick, tak se zaměříme jenom na tyto 2 možnosti. Semi-brick (lze přeložit jako částečně poškozená konzole) vypadá tak, že můžete hrát hry, používat operu atd., ale při pokusu o spuštění Wii Settings vám to vyhodí nějakou hlášku s Errorem. Bricknutá konzole vypadá ve většině případů tak, že při spuštění vám vyskočí Error v Opeře a nedostanete se do menu a nemůžete nic hrát. Opravit Bricknutou konzoli je narozdíl od částečně bricknuté těžší, ale taky to jde a ukážeme si jak na to.Zjištění jak moc máte bricknutou konzoliUž podle předchozího odstavce byste měli vědět co tak asi s konzolí máte a které řešení by vám mělo pomoci, ale přesto pokud si nejste jistí, tak se podívejte na tuto stránku. Je to podle mě skvěle uděláno, kdy prostě procházíte kroky od spuštění konzole a zjišťujete co vám nefunguje a které řešení je pro vás. Mám tady řešení jenom pro 2 problémy, jak jsem to uvedl výše, pokud budete mít jiný, tak stačí napsat do komentářů a pokusím se vám pomoci.SaveMiiBricknutou konzoli lze nejlépe spravit pomocí SaveMii. SaveMii je vlastně taková součástka, která se připojí do slotu pro GameCube paměťové karty. Při spuštění si potom konzole myslí, že tato součástka je přímo od Nintenda a hodně z procesů, které jsou normálně spouštěny, jsou přeskočeny a místo nich konzole prvně zkusí najít nový update Systému na vloženém disku a pokud novější verzi nenajde než je právě wii, tak zkusí ještě zkontrolovat, jestli je v mechanice diagnostický disk (taky nazývaný autoboot disk). Je to vlastně stejné jako oprava částečně poškozené konzole, jenže tady potřebujete navíc tento čip.Více informací a kde si tuto věcičku pořídit najdete zde: http://savemii.net/.SaveMiiFriiSaveMiiFrii je založeno na stejném principu jako SaveMii, ale nepotřebujete si koupit ten čip. Místo něj se totiž použije GameCube Controller. Osobně bych spíše asi doporučil samotné SaveMii, protože je jednoduší, ale samozřejmě pokud máte Gamecube Contoller a chcete ušetřit peníze, tak můžete zkusit i toto řešení. Na tomto videu se můžete podívat jak na to. Je potřeba připojit ovladač do 4. portu a zmáčknout zároveň na d-padu (směrový ovladač) všechny 4 směry (doleva, doprava, nahoru a dolů) při bootování (tedy spouštění) wii. Pokud vám nepůjdou všechny směry zmáčknout zároveň, tak zkuste oddělat krytku z ovladače a mělo by to jít.Semi-brick konzole řešeníJeště předtím než se vrhneme na samotné řešení tohoto problému, tak bych tu měl malou poznámku. Nejsem si totiž jistý, jestli tyto řešení budou fungovat i pokud jste si brickli konzoli ve verzi 3.3 a budete se snažit spravit pomocí 3.2. Protože například soubory uvedené ve druhém řešení vám aktualizují konzoli na verzi 3.2, pokud jste ale předtím už měli ještě aktuálnější wii, tedy 3.3 nebo 3.4, tak nevím jestli se vůbec aktualizace (oprava) z dvd spustí a wii se spraví. Pokud ne, tak napište do komentářů a zkusíme wii spravit jinak.1) Jedním z řešení jak odstranit tento problém je pořídit si nějakou novou hru od Nintenda (musíte mít ten správný region), vložit ji do Wii a spustit. Hry přímo od Nintenda mají totiž v sobě zabudovanou kontrolu firmware a pokud máte starší firmware, tak vám ho aktualizují. Tedy jak jste si zničili wii, tak stejnou cestou si ho můžete i spravit (ovšem tentokrát hra musí mít ten správný region).2) Další řešení je stáhnout si soubory pro vaši konzoli (pal(eu), ntsc (usa)). Tento balík rozbalit a .iso v něm vypálit. Dvd poté vložit do mechaniky a mělo by to udělat to stejné jako v prvním řešení jenom není potřeba celá hra, ale jenom ten update.Doufám, že vám tento článek pomohl a pokud budete mít nějaký problém, tak jsou tady komentáře, kde se můžete zeptat nebo napsat vaši zkušenost.

folder_openPřiřazené štítky

Výsledky vyhledávání v sekci Magazín na dotaz pevný disk

Z čeho se skládá počítač – pevný disk

access_time31.březen 2020personMarián Kroužel

Pevný disk neboli HDD (zkratka pro hard disk drive) slouží k uchovávání dat. Pevný disk funguje na bázi magnetické indukce. Magnetická indukce je síla, kterou magnetické pole působí na pohybující se elektrický náboj. První HDD na prodej se poprvé objevily v 60. letech minulého století. Konkurenčním hardwarem určeným pro uchovávání dat jsou USB flash disky (flashky) a SSD disky.Pevné disky jsou rozšířené po celém světě. V poslední době se nejčastěji prodávají hard disky s kapacitou 500 – 1000GB, ale samozřejmě i s menší či větší kapacitou. Zmagnetizováním míst na magneticky měkkém materiálu (dočasném) jsou na disku uložena data. Zmagnetizování se provádí pomocí elektrického proudu a cívky.Na rozdíl od operačních pamětí (RAM) jsou data na pevném disku uložena natrvalo. Při odpojení od napájení zaznamenaná data na disku zůstanou. Takže na pevný disk vlastně ukládáte software (hry, programy), ale i dokumenty. Samozřejmě je na něm uložen i operační systém (např. windows).Na hard disku jsou také diskové oddíly. Pomocí diskových oddílů můžete HDD rozdělit na několik částí. Pokud má hard disk kapacitu 500GB a rozdělíte ho na 5 částí tak bude mít každá část kapacitu 100GB.Každý hard disk obsahuje desky z keramiky nebo kovu. Těmto deskám se říká plotny. Ploten může být v pevném disku až 5. Pohyb ploten zajišťuje vřeteno poháněné elektromotorem. Počet otáček za minutu udává rychlost hard disku. Nejčastěji se setkáváme s hodnotami 7200 ot/min. Pro představu – plotny se otáčejí rychlostí přes 100 km/h. Už se ale vyrábějí i pevné disky s větším počtem otáček.Druhou částí pevného disku jsou hlavy, které zajišťují zápis dat na magnetickou vrstvu. Hlavy se pohybují ve vzdálenosti 0,000001 metru nad magnetickou vrstvou.Existují různá rozhraní pevných disků. Nejrozšířenější rozhraní bylo dříve rozhraní ATA. Rozhraní ATA mělo nejvyšší přenosovou rychlost dat 133 Megabajtů za sekundu. Nástupcem rozhraní ATA je rozhraní SATA. SATA má větší rychlost zápisu, menší kabely a mnoho dalších výhod. Už existují tři revize SATA – SATA I, SATA II, SATA III. SATA I je už minulostí. Její přenosová rychlost je 143 Megabajtů za sekundu. SATA II, která se dosud používá má maximální přenosovou rychlost dat 286 MB/s. Poslední revize – SATA III je prozatím nejnovější. Její maximální rychlost přenosu dat je zhruba 600 MB/s. Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny

folder_openPřiřazené štítky

Z čeho se skládá počítač – chlazení

access_time31.březen 2020personRedakce

Chlazení počítačů je pro počítače hodně důležité. Úkolem chlazení je odvést z vnitřku počítače teplo, které vzniká činností hardwaru. Existuje několik typů chlazení.Teplo se do vniřku počítačové skříně dostává hlavně kvůli procesoru. Další hardware, který se podílí na úniku tepla dovnitř počítačové skříně je grafická karta, pevný disk, operační paměť, zdroj a základní deska. Malé množství tepla se do vnitřku skříně dostává i díky přídavným kartám (zvuková apod.) a dalšímu přídavnému hardwaru.Existují tři typy chlazení.a) pasivní – jde o nepohyblivou součástku. Menší chladiče mohou být vyrobeny pouze z jednoho kusu kovu. Tyto chladiče se nejčastěji vyrábí z hliníku či mědi. Toto chlazení nevydává žádný hluk, chlazení nemá ani ventilátor. Tento chladič je větší než chladič aktivní, takže tím pádem je i dražší.b) aktivní – chlazení uvnitř počítačové skříně probíhá většinou díky ventilátoru. Toto chlazení se používá pro chlazení zdroje, procesoru, grafické karty a pevných disků. Tento typ chlazení je levnější než pasivní typ chlazení, ale také je hlučnější.c) kombinované – Jde o zkombinování pasivního a aktivního typu chladiče. Na pasivním chladiči je nasazen aktivní chladič, který pak tvoří proud vzduchu procházející pasivním chladičem.Existuje ještě několik dalších typů chlazení, které se ale moc nepoužívají. Jde třeba o vodní chlazení.Chlazení se k čipům lepí lepidlem k tomu určeným. Někdy se také může přišroubovat, musí na něm být ale k dispozici otvory. Chlazení musí být přichyceno velice pevně aby jste dosáhli optimálního tepla a snížení teploty uvnitř počítačové skříně.Chlazení vyrábí firmy Nexus, CoolerMaster, PrimeCooler, ZALMAN, THERMALTAKE, ale i český výrobce Aquacool.Nakonec dodáváme video s chlazením počítače v akváriu. Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny  

folder_openPřiřazené štítky

Přední panel s USB

access_time04.duben 2020personRedakce

Snad už ani nemusím upozoroňovat, že vše, co se svými perifériemi a vůbec se svým počítačem uděláte, záleží pouze na vás a vy nesete zodpovědnost za případné škody.A co budeme potřebovat dnes?přední krytku do 3,5" nebo 5,25" pozice (záleží, kde budete chtít mít panel umístěn + na 5,25" záslepku se vejde víc portů, pokud jich máte na základní desce rozšiřujících více)USB kabel se dvěma konektory (případně více kablíků, podle počtu portů, které chcete na panelu mít) - dá se sehnat v Alzasoftu za necelých 100,- Kč. Více o kablíku napíšu níže.pro každý USB port pět prodlužovacích vodičů - délku volte podle vzdálenosti konektoru na základní desce a přední stěny kejsu, přidejte ještě pár čísel, aby kablík nebyl napnutý, ale dal se nějak rozumně zastrkat do rohů apod. - bylo by dobré, aby byly barevně odlišeny a úplně nejlepší, aby jejich barvy odpovídaly barvám vodičů, které jsou použity v zakoupeném rozšiřovacím USB kabeluteplem smršťovací bužírky (jde o speciální bužírky, které se používají, pokud např. spojujete dva vodiče - na jeden návleknete kus této bužírky, odsunete od místa pájení, aby se vám nesmrštila předem na nesprávném místě, spájíte konce vodičů k sobě, převléknete přes spoj tuto bužírku a na chvilinku ji zahřejete páječkou - těsně obejme a zaizoluje spoj) - velikost odpovídá tloušťce použitých prodlužovacích vodičů bastlící nářadíčko (vrtačku, páječku, lupenkovou pilku, pilník, šroubovák a ja nevím, co ještě všechno :))Podívejte se na kablík, který jste si koupili (nebo spíše možná koupíte). Je určen na zadní stěnu kejsu namísto jedné kovové záslepky na pozici PCI (AGP, ISA, ..) slotu. Navíc přívodní kablíky nejsou z nejdelších. My ale chceme mít konektory na přední straně kejsu, aby byly snadno přístupné (zejména, pokud vlastníte a často používáte USB flash disk).Konektory musíte z kovového držáku odšroubovat, šroubky nikam nezahazujte, budeme je potřebovat při upevňování konektorů na přední umělohmotnou záslepku. Protože jsou přívodní kablíky příliš krátké (alespoň to předpokládám), budeme je muset nastavit. Opatrně oddělte černý konektor (pro jistotu - to malé černé, co má dvě řady po pěti pinech :)) od kablíků. Odstřiněte je alespoň centimetr od konektoru, aby bylo na co připojit prodlužovací kablíky.Připravte si vedle sebe prodlužovací drátky a pro jistotu si je můžete seřadit podle toho černého konektoru, abyste je pájeli ve správném pořadí a na konci vše fungovalo jak má. Jednotlivé drátky (opravdu mi to přijde divné, říkat tomu drátky, ale stejně tak i vodiče, prostě pro to nenaleznu to pravé slovo, tak mi prosím promiňte :)) na každém konci zbavte kousku bužírky a návlékněte naň kousek teplem smršťovací bužírky (na každý konec jednu) a pak je jeden po druhém připájejte na konektor. Tady snad nemáte ani co zkazit - pokud spletete pořadí barev, budete si muset potom pamatovat, který drátek je který. Na konec převlékněte přes spoje teplem smršťovací bužírku a zahřejte ji (s touto akcí ještě ale chvíli počkejte - to pro případ, že byste nečetli článek celý, ale hned napoprvé si jej otevřeli a začli robiť :)).Stejně tak si připravte konce USB kablíků - tzn. sundejte kus velké bužírky (což jste už stejně asi udělali, abyste zjistili barvu jednotlivých vodičů) a pak každý jednotlivý drátek také na konci kousek odizolujte. Teplem smršťovací bužírku už máme na prodlužovacích vodičích, proto jen přípajíme odpovídající vodiče (raději si zkontrolujte, že prodlužovací vodič spojuje stejnou barvu - na konci kablíku od USB a na konci, který zbyl na malém černém konektoru) k sobě a zaizolujeme tep. smršť. bužírkou (i tady ještě malé strpení, vysvětlení je hned za závorkou, tečkou a mezerou :). Připojte nyní kablík k základní desce a odzkoušejte, zda je kablík v pořádku (nejspíš budete muset v BIOSu aktivovat tyto rozšířené USB porty). Pokud ano, můžete konečně zahřát ony tep. smršť. bužírky. Pokud ne, zkuste nějakým měřákem odzkoušet, který kablík je špatně zapájený a opravit to.Máme tedy kablík hotový a můžeme se vrhnout na úpravu přední záslepky. Pokud budete montovat do 3.5" pozice - super, protože kovový držák skvěle pasuje. Přiložte jej na záslepku a obkreslete všechny otvory (resp. dva velké pro USB a u otvorů pro šrouby asi jen označte střed). Vyberte vrták podle velikosti otvorů pro šrouby na kovovém držáku a do záslepky vyvrtejte čtyři otvory. Pak musíte udělat otvory pro USB porty. Můžete je vyříznout lupenkovou pilkou, která se bude sice trochu v umělé hmotě "dusit", ale dá se to přežít. Můžete vzít taky malou ruční vrtačku (pokud máte - taková hóódně tlustá tužka :)) s malým frézovým vrtáčkem a otvor takto vyfrézovat. Otvor pak pilníkem vypilujte k dokonalosti, tedy chtěl jsem říci k nakreslené hranici. Nebojte se opravdu až k hranici, aby se tam později vešel jakýkoliv konektor.Tím jsme v podstatě skončili. Zbývá přišroubovat oba USB porty na záslepku a tu vrátit na své místo. Prodlužovací kablíky nějak spojte, abyste neměli v kejsu stovky "volných" drátků, například izolepou. Pokud už máte v této oblasti něco zkušeností, asi vás to už napadlo samotné.Snad jsem vám dnes konečně poradil opravdu užitečně :))Původně vše vypadalo, že bude tentokrát článek bez fotografií. Na zahraničních serverech jsem našel asi pět článků od pěti různých autorů, kteří se právě tímto zabývali. Každému jsem napsal - ozval se jen jeden jediný a navíc s tím, že by radši fotky nikomu nepůjčoval, dokud nedokončí svoji práci (která byla mimochodem z ledna loňského roku). Nuž, nechtěl jsem to vzdát a snažil se ho "ukecat", nakonec mi napsal, že si to rozmyslí a ještě se ozve. Ozval se, ale o dost později (což je jeden z důvodů, proč článek nevyšel jako obvykle ve středu - tím druhým je náhlá nefunkčnost internetu na mé straně a tím nemohoucnost dodat článek) a navíc s konečným odmítnutím mé žádosti. Naštěstí dnes, kdy jsem se konečně na internet dostal mi odpověděl jiný človíček, který mi své fotky použít dovolil. Nenechte se zmást, že používá 4 porty a tím 5,25" záslepku. Mnohokrát tedy děkuji serveru ModdingPower a především jeho správci Manu-softovi za použité fotografie.Mimochodem, Manu-soft vám vzkazuje: "The ModdingPower.de team wish every czech modder out there much fun with our howtos. Modding will never stop!" (v překladu to znamená zhruba: Tým ModdingPower.de přeje všem českým "modderům" spoustu zábavy u našich návodů. Modifikování (dost těžko se slovo modding překládá - mod je od slova modifikace, takže asi tak, ale zní to dost divně :)) nikdy neskončí!)Autor článku: ps|spoke

folder_openPřiřazené štítky

» Zeebo – old-gen konzole pro chudé dává smysl

access_time05.duben 2020personRedakce

Na první pohled to vypadá jako špatný vtip, ale když se na to člověk podívá z jiné stránky, může levná konzole Zeebo mít úspěch. Z pohledu hardcore hráče nepřipadá v úvahu hrát na něčem jiném než je slušné PC či na jedné z velkých konzolí. Další možností jsou handheldy a pro někoho je variantou také mobilní telefon. A právě mobilní telefon má s novou konzolí Zeebo nejvíce společného. Bude totiž fungovat na podobném principu a díky tomu se může rozšířit i do míst, kde pevné připojení k internetu nepřipadá v úvahu. V tom tkví největší naděje na úspěch této malé konzole.Zásadním předpokladem pro masové rozšíření nového produktu je vždy cena. Nechci tvrdit, že kvalita jde až na druhou kolej, ale cena je přeci jenom prvním impulsem ke koupi. Zeebo startuje v Brazílii s cenou nastavenou na 199$ (cca. 3800 Kč), což se na první pohled může zdát jako hodně. Skutečně z našeho pohledu si za tuto částku pořídíte PS2 s pár hrami, nebo při troše hledání narazíte dokonce na X360 Arcade. Jenže Brazílie není Evropa ani USA. V Brazílii a teď dobře poslouchejte stojí Playstation 3 nebo X360 neuvěřitelných 1100$ a Nintendo Wii rovných 1000$! Pro tyto konzole tam zkrátka neexistuje reálný trh a jedinou šancí jak je získat je na černém trhu. S hrami je to úplně stejné. Stačí prstem ukázat na vámi zvolenou hru a „obchodník“ se po pár hodinách vrátí s no-name diskem, na kterém snad něco najdete.Zeebo míří na trh v Braziílii, Rusku, Indii a Číně, přičemž potencionálně může oslovit až 800 milionů uživatelů. Po technologické stránce Zeebo běží na mobilní platformě Qualcomm s procesorem ARM11 QDSP-5 na taktu 528Mhz, což je zhruba výkon dnešních běžných smartphonů. O grafiku se stará Qualcomm Adreno 130 s nespecifikovanou velikostí paměti. Paměť RAM má skromných 128 MB DDR SDRAM + 32 MB DDR SDRAM dodatečné vyrovnávací paměti. Hry bude možné pouze stahovat a to na malinkatý 1 GB NAND Flash disk. Ovšem díky velikosti her nepřekračující 50 MB to zase taková tragédie být nemusí. Horší je fakt, že jednou zakoupenou hru přes interní digitální distribuci v ceně mezi 5-15$ bude nutné po každém jejím smazání z disku znovu zaplatit, pokud si jí budete chtít někdy opět zahrát. Nebude to ovšem plná částka ale jakýsi menší poplatek za re-download. Z dalších vlastností konzole jmenujme 3x USB 2.0, SD Card Slot nebo maximální rozlišení grafiky 640×480 VGA, což zní dost prehistoricky. Váha konzole je příjemných 0.9 kg  a třeba samotný adaptér X360 váží víc jak celá konzole Zeebo.Nyní se dostáváme k jádru věci a to k tomu, proč si např. lidé z časopisu Forbes ( a nejenom oni) myslí, že Zeebo má šanci na úspěch. Stahování her a dokonce i updatů konzole totiž bude probíhat přes 3G bezdrátovou síť, což je mobilní síť, která v těchto oblastech v dostupnosti vysoce převyšuje klasické připojení k internetu. Pointa je jasná. Každý kdo má mobilní telefon, má také SIM kartu a právě se SIM kartou bude Zeebo spolupracovat. Update konzole tak může proběhnou zcela automaticky i ve vaší nepřítomnosti, stačí mít konzoli zapnutou v pohotovostním režimu a díky 3G technologii dojde k jejímu updatu zcela bez vaší nutnosti cokoliv stahovat. Pro neznalé uživatele je to veliká úleva a nemusí se o nic starat. S tím souvisí absolutně bezproblémové stahování her.Představitelé Zeebo si nechali udělat rozsáhlý průzkum v teritoriích jako je Brazílie či Mexiko a zjistili, že tamější lidé prakticky nemají ponětí o nových hrách, které známe my. Neexistuje tam herní marketing, protože ti lidé nemají peníze na velké konzole. Ale většina z nich má mobilní telefon a prakticky každý z nich někdy na mobilu hrál nějakou menší hru nebo si stáhl vyzvánění. Proto Zeebo běží na mobilní technologii a proto existuje reálná šance, že by lidé místo hraní her na malých obrazovkách svých mobilních telefonů s radostí přešli na něco většího a přitom poměrně cenově dostupného. Teď si asi někdo říká, proč hrát na Zeebo, když zde máme telefony jako iPhone. Opět je zde rozhodující cena a iPhone v Brazílii seženete s tarifem za zlodějských 2400$, což si mohou dovolit jen ti nejbohatší.Se špatným povědomím o hrách také souvisí jejich kvalita, která je v našich podmínkách na zcela jiné úrovni. Jenže lidé v těchto zemích třeba nikdy nehráli Quaka, neví jak vypadá Duke Nukem 3D a možná ani nikdy žádnou 3D hru neviděli. Pro nás tyto legendární staré kousky mohou vyvolávat snad jen vzpomínky, ale pro ně to bude zážitek zcela nových rozměrů. Zeebo přichází z předinstalovanými verzemi FIFA 09 Soccer, NFS: Carbon, BRain Challenge, Prey Evil a ke stažení zdarma je připraven Quake. Samozřejmě, že tyto hry mají grafiku přizpůsobenou systému a budou vypadat zkrátka jako hry na dnešní výkonné mobilní telefony. Dále ke stažení během launche mají být k dispozici tituly jako Tekken 2, Resident Evil 4, Crash Badicoot či Ridge Racer. Během dalších 3 měsíců má do herního katalogu Zeebo přibýt další třicítka her. Již nyní se na vývoji her podílí známé firmy jako EA, Namco, Capcom, Activision, THQ, id, Pop Cap či Gameloft. Zájem ze strany velikých firem je logický, protože pirátství na této platformě neexistuje a potenciál pro rozšíření je značný.Zeebo také nabízí vlastní Z-Credits, což je obdoba MS points u Xboxu a nákup her bude probíhat přímo v rozhraní konzole. Vše má být maximálně intuitivní. Během roku by konzole Zeebo měla jít s cenou někam ke 150$, což jsou náklady na nákup běžného mobilního telefonu. A díky tomu, že Zeebo je vlastně takovým větším mobilním telefonem (bude možné přes něj přijímat SMS), pak zde šance na úspěch určitě je. To by bylo, aby si z těch 800 milionů potencionálních zákazníků Zeebo pár milionů hráčů nepořídilo. Playstation 2 si od svého launche před x lety koupilo více jak 140 milionů lidí a podle některých odhadů má Zeebo reálnou šanci této hranice dosáhnout během jednoho roku! Zdá se to jako odhad nějaké šílené věštkyně, ale když vezmeme v úvahu fakt, že lidé v těchto zemích zkrátka na jiný herní systém nemají peníze, pak to zase tak nereálně nevypadá. Teď je pouze otázkou, kolik lidí v těchto chudých oblastech má skutečně zájem o hraní her.  Také jsem zvědavý, jaká bude reakce Nintenda, Sony a Microsoftu. Můj nedávný tweet tak beru zpět a dávám konzoli Zeebo šanci.

folder_openPřiřazené štítky

Výsledky vyhledávání v sekci Herní příslušenství na dotaz pevný disk

SSD disky

access_time02.duben 2020personRedakce

SSD disky slouží pro ukládání dat. Ukládání dat na SSD disky funguje většinou díky flash paměti. Narozdíl od magnetických pevných disků nemají SSD disky pohyblivé mechanické části, takže SSD disky mají velkou výhodu v úspoře energie. SSD disky by postupně mohli nahradit pevné disky.SSD disky mají docela nízkou hmotnost. Vyrábějí se ve velikostech 1.8 palce, 2.5 palce, ale i 3,5 palce. SSD disky se připojují stejně jako pevný disk a to i do systému přes PCIe či SATA konektor.Výhodou SSD disků je jak už jsem se zmínil nízká spotřeba. SSD disky také zvyšují výkon systému. Další výhodou je, že jsou narozdíl od pevných disků tiché a také mají větší přenosovou rychlost dat. Jak už jsem se zmínil mají nízkou hmotnost, díky nízké hmotnosti a malé spotřebě jsou vhodné do netbooků, notebooků a dalších přenosných zařízení.SSD disky mají, ale i mnoho nevýhod. Nevýhodou je, že počítačové systémy berou SSD disky jako klasické pevné disky, což je pro SSD znehodnocující a pak mají nižší výkon. Týká se to třeba Windowsu 7. Linux, který si můžete stáhnout úplně zadarmo a nemusíte za něj platit je pro SSD disky mnohem lepší. Díky tomu, že SSD disky fungují na flash paměti, která má omezenou živnost, SSD disky nemají oc dlouho životnost. Samozřejmě, ale záleží na ceně a kvalitě SSD disku. Poslední nevýhodou o které se zmíním je cena. SSD disky stojí mnohem víc než pevné disky.SSD disky vyrábí mnoho známých výrobců. Jde třeba o Kingston, Intel, A-DATA, ale i mnoho dalších známých výrobců. Pokud si budete SSD disky chtít pořídit myslím, že výrobce sami uvidíte. Spekuluje se o tom zda budou mít SSD disky budoucnost. Já si myslím, že pokud by se odstranily nedostatky určitě by budoucnost měly. Určitě by to chtělo zvýšit kapacitu dat SSD disků, snížit cenu, ale odstranit i další nevýhody. Uvidíme za pár let (možná desítek let).

folder_openPřiřazené štítky

Budoucnost konzolí aneb něco malého do kapsy

access_time04.duben 2020personRedakce

Konzole mají ve světe počítačových her pevné kořeny. Ale jak budou tyto tmavé krabičky vypadat v budoucnu a co všechno zvládnou? Vydejme se do světa, kde se hry odehrávají na televizních obrazovkách...Svět konzolí se zrodil v Japonsku a za jeho vznikem stojí firma Nintendo. Nahlížet na něj pak lze ze dvou pohledů. Máme zde konzole pro domácnost typu Playstation, jenž jsou propojeny kabelem s televizí a pak tu máme zábavu do ruky jako je GameBoy či Ngage. Podívejme se nejprve na ty menší konzole, které nás mohou doprovázet všude tam, kam jdeme a snadno je můžeme schovat do kapsy. Na čem že to pánové ze země vycházejícího slunce tedy pracují? Hraní her ze dvou pohledů se stane možná brzy stane skutečností.Japonský herní gigant Nintendo kdysi patřil mezi přední tvůrce domácí zábavy. Jako první začal vytvářet domácí herní systémy na nichž se mohla bavit celá rodina. V roce 1983 uvedla na americký trh konzoli NES (Nintendo Entertainment System), která zaznamenala obrovský úspěch a oživila skomírající zábavní průmysl. Nintendo se stalo absolutní jedničku v zábavním průmyslu. Přišlo SNES a GameBoy - zábava do kapsy, jenž každý mohl mít u sebe. Jenže konkurence a nespala a stvořila Playstation, která nepracovala s drahými cartridgemi jako konzole Nintenda, ale s levnými cédečky. Playstation zaznamenal obrovský úspěch a firma Sony se tak usadila na špici. Nintendo již nestačilo zareagovat (Nintendo 64 mělo technicky lepší parametry, ale pořád pracovalo s nevýhodnými cartridgemi) a dnes i se svým GameCube bylo odsunuto až na třetí pozici. Světu dnes vládne Playstation2 a Xboxy (Microsoft). Na cestách vám sice může GameBoy Advance dělat příjemného společníka, ale má pořád své chyby. Ti, kteří pak vyžadují hry na cestách si dnes mohou opatřit NGage od Nokie. Poprvé od svého vzniku (1962) se tak Nintendo dostalo do červených čísel a v loňském roce vykázalo nemalé ztráty.Delší dobu se spekuluje o tom, že Nintendo musí přivést na trh něco nového. Konkurence totiž oznámila vývoj next-generation systémů jako je Playstation3 nebo Xbox2 (o kterých si povíme později). Rouška tajemství se trošku poodhrnula a Japonský vývojář vypustil do světa první informace. Na letošním veletrhu E3, který se bude konat v Los Angeles, představí přenosný herní systém s duální obrazovkou. Pracovní název je Nintendo DS (dual screen) a má vcelku pozoruhodné technické specifikace. Je tvořen dvěma třípalcovými (7.5cm) TFT LCD obrazovkami, separátním procesorem a pamětí až do 1 Gigabitu. Podle slov Nintenda se hlavní atrakcí stává možnost ovládat hru ze dvou různých perspektiv. Například u RPG her může hráč využívat jednu obrazovku ke hraní a druhou pro sledování pohybu na mapě. Podobně by se dali ztvárnit i sportovní hry. Jiné využití je u plošinovek či chodiček, kdy jedna obrazovka snímá celkový náhled a na druhé sledujete přímo akci. Velkým otazníkem však bude tvorba her pro tento systém, jenž by vyžadoval odlišné vývojářské praktiky. Nintendo tak hledá někoho, kdo by pro ně hry vytvářel, protože již dnes má problémy sehnat vývojáře pro GameCube a Gameboy Advance. Všichni v této japonské firmě, v čele s presidentem Saturo Iwatou, jsou však plni optimismu. Koncept Nintenda DS by měl vytvořit zcela nové pojetí her a umožnit hráči v 21. století zcela nové zážitky. Jen čas však ukáže zda se bude jednat o krok správným směrem a zda se toto "stereo" bude líbit.Další japonský gigant jenž dnes ovládá převážnou většinu trhu s konzolami je firma Sony. Ta nešla do žádného experimentování a přízeň hráčů si chce získat pomocí projektu, jenž se nazývá Sony PSP. Informace o této mašince jsou docela rozsáhlé a existují i její prezentační fotografie. Technická specifikace Sony PSP je věru zajímavá a její tvůrci jej začali přezdívat walkmanem 21.století. Jádrem jsou dva 32-bitové mikroprocesory o stejné síle, jakou disponuje PS2, přičemž jeden procesor pracuje jako CPU a druhý je specializován pro práci s videem a hudbou. Celková paměť PSP je pak 8MB a veškeré součástky jsou navrženy tak, aby byla jejich energetická spotřeba co nejmenší. O vykreslování 3D prostředí a pro kresbu povrchů se stará grafický procesor s vlastní 2MB VRAM. Teoreticky je pak PSP schopen vykreslit až 33 miliónů polygonů za sekundu. Hudbu zpracovává nejmodernější technologický engine VME (virtual mobile engine), jenž vyvinulo Sony pro své přenosné MD a MP3 přehrávače. Médiem pro PSP se stanou 60mm optické disky pojmenovány UMD (universal media disk), které mají kapacitu 1.8GB. Jelikož PSP podporuje formát MPEG4, může jeden UMD disk obsahovat až dvě hodiny videa v DVD kvalitě (ehm, ehm - pozn. Bojler). TFT LCD displej pracuje s rozlišením 480x272 pixelů a v barevné hloubce 24-bit. Funkční model i s ukázkou některých her by měl být představen na letošním veletrhu E3. Zatím jsme si popsali pouze budoucí přenosné mazlíčky, mezi které se řadí i NGage od Nokie a kterou si můžete zakoupit za nemalý peníz i v našich obchodech. Jenže o domácí zábavu se starají především velké konzole, co trůní pod televizemi. V současnosti ještě nevíme, zda budou na veletrhu E3 v Los Angeles představeny i PS3 a Xbox2, ale z největší pravděpodobností tomu tak nebude. Zřejmě nám jen výrobci upřesní jejich technické parametry o kterých se všemožně spekuluje. Jak Playstation tak Xbox byli (a jsou) během své existence neustále vylepšovány a jejich tvůrci vyrábí i omezené série. Modely z těchto sérií jsou většinou jen odlišně výtvarně zpracovány. Srdcem Playstation3 bude procesor, který dostal název Cell. Pracuje s novým vysokorychlostním paměťovým rozhraním Rambus. Díky licenci (jenž získalo Sony spolu s Toshibou) na vysokorychlostní rozhraní pro spojování pamětí k mikroprocesorům půjde zřejmě o úplnou novinku na trhu. Procesor Cell vyvinutý společnostmi IBM, Sony a Toshiba bude obsahovat více čipů v jednom a bude zvládat jak video, zábavu tak i interaktivní hraní. Navíc bude zvládat 1 trilion matematických kalkulací za sekundu, což je zhruba 100x více než Pentium4 2.5GHz. Ovšem tento čip nebude připraven před koncem tohoto roku. Těžko říct jak tomu bude u Xboxu2 od Microsoftu. Mikroprocesor má být vyvinut firmou IBM i když kolují zvěsti, že to bude úplně jinak. Stejně jako u původního Xboxu bude chtít výrobce využít co nejvíce prvků z klasických PC. To sebou ovšem nese rizika spojená se snadným „nabouráním“ do těchto konzolí. Otázkou je také zda Microsoftu prodlouží spolupráci s Nvidií, která dodává do součastných Xboxů grafické čipy nebo uzavře smlouvu s ATI.

folder_openPřiřazené štítky

Nintendo Revolution - nástupce GameCube?

access_time05.duben 2020personRedakce

Na letošní výstavě E3 Nintendo představilo svůj klíčový projekt, čímž není nic menšího, než vývoj vyspělé herní konzole nové generace, která má nahradit dnešní GameCube. Uvolněné informace včetně technické specifikace naleznete uvnitř článku.Nintendo Revolution je kódové označení projektu nového herního zařízení, které má být nástupcem současné konzole GameCube. S vývojem projektu Revolution Nintendo započlo krátce po oficiálním představení GameCube. První informace ale Nintendo uvolnilo až těsně před začátkem letošní výstavy E3 v Los Angeles, kdy ale ještě nebyl odtajněn interní název zařízení, nýbrž se mluvilo jen o „GCNext“ konzoli. President Nintenda pan Satoru Iwata na E3 prohlásil: „Dnešní konzole umí již v podstatě bez problémů zprostředkovat realistický zážitek z obrazu a zvuku, nicméně je stále co zlepšovat. Takže by nám vlastně jen stačilo zvýšit početní a grafický výkon konzole. Ale my chceme dát hráčům něco, co jim zatím nebyl nikdo schopný nabídnout. Větší požitek a větší vtáhnutí do virtuální reality". Nyní je již jasné, že Nintendo Revolution bude mnohem výkonější stroj, než dnešní GameCube. Kromě pevného disku ale další informace ohledně případné dvd mechaniky, nebo podobných rozšiřujících zařízení, nejsou známy. Vzhledem ke snaze o stlačení ceny budoucí konzole to však na konkurenta mnohafunkční PSX nevidíme.Přesné technické specifikace Nintendo zatím úzkostlivě tají, nicméně první odhady podle provalených zákulisních informací vypadají asi takto: Nintendo dokonce interně pracovalo současně na dvou systémech a v tuto dobu si již určitě jeden zvolilo pro budoucí uvedení na trh. První systém sestává z procesoru PowerPC G5 taktovaném na 2,7 GHz, 512 MB paměti DDR RAM a grafického subčipu pracujícího na 600 MHz. Druhý stroj by měl využívat také PowerPC G5 procesor, ovšem slabšího taktu 1,8 GHz, poloviční paměť také s duálním tokem dat a grafický subčip 500 Mhz, ovšem s větší grafickou pamětí, než v prvém případě. Obě výkonové varianty mají integrován 15 GB pevný disk. Specifikace ale nejsou samozřejmě oficiálně potvrzené.Ten, kdo by očekával, že nová konzole bude mít nějaký vlastní displej na jednotce nebo na ovladači, podobně jako to má Nintendo DS, bude zklamán. Nic takového nové Nintendo mít nebude. Ovšem bude obsahovat specialitku v podobě nativní podpory televize i počítačového monitoru, takže Revolulution půjde zapojit jak do televize, tak i do monitoru. Není to sice žádná převratná novinka (propojení s monitorem umí i Dreamcast), ale do Nintenda zapojíte monitor bez nutnosti zakoupení přídavného modulátoru, jak je tomu u zmiňované konzole od Segy.S online podporou už to tak jasné není. Nintendo na E3 prohlásilo, že kapesní konzole DS bude podporovat připojení přes WIFI 802.11b a 802.11g, tudíž se dá s jistotou očekávat, že nová konzole bude online hraní podporovat stejně tak. Hardwarové komponenty do konzole dodávají firmy ATI (grafický systém), NEC (systém přenosu a čtení dat) a IBM (procesor). Ohledně data vydání se toho zatím moc neví, s největší pravděpodobností k tomu ale nedojde později, než konzole nové generace uvedou na trh oba konkurenti - Sony i Microsoft. Exekutiva Nintenda má totiž ještě v živé paměti svojí neschopnost uvést původní GameCube ještě před oficiálním releasem Playstation 2, a proto směřuje své úsilí k uvedení konzole s předstihem ještě před Playstation 3. Takže se podle toho dá spekulovat o nejpozdějším datu vydání v první polovině roku 2006.Optimisté můžeme být i ohledně předpokládané ceny, protože konzole bude určena pro masový trh, tudíž její cena se bude pohybovat ve spodní hranici konzolí nové generace a stejně jako GameCube bude z velké trojky nejlacinější. Otázkou ovšem je, kolik toho navíc nabídnou konkurenční konzole. Na přesné a podrobné informace přímo od Nintenda si ale budeme muset ještě necelý rok počkat až do příští výstavy E3, která je ohlášena na květen 2005.

folder_openPřiřazené štítky