Výsledky vyhledávání v sekci PC hry na dotaz prodeje

Historie počítačových her – 3. díl

access_time02.duben 2020personRedakce

Tak jak jsem slíbil dnes si řekneme něco o 80. letech. Jelikož šel vývoj technologií dopředu vznikalo také mnoho nových her. My si tedy nebudeme říkat všechny, které vznikly. Řekneme si ty podstatné hry z 80. let. Vznikaly nejen 2D, ale už i 3D hry.80. létaUrčitě všichni znáte známou hru Pac-Man, které vznikla právě v roce 1980. Tato hra byla vyvinuta japonskou společností Namco. Za celou dobu prodeje se prodalo téměř 300000 automatů s touto hrou.V roce 1981 vzniká hra Donkey Kong ve které byl poprvé vidět i Super Mario. Jentak pro zajímavost – Super Mario se dříve jmenoval Jumpman. Je vidět, že grafika už byla o dost lepší oproti hrám z dřívějších let.V roce 1982 vzniká jedna z prvních propracovanějších 3D her – Pole Position. Narozdíl od předchozích 3D her tato byla barevná, nikoliv černobílá. Hra fungovala na rozlišení 256 x 224 pixelů. Musela fungovat na výkonnějším hardwaru, protože byla celkem náročná.Dále vznikla v roce 1982 hra pod názvem Zaxxon. Tato hra byla také trojrozměrná. Byla to první hra s izometrickou grafikou. Později vzniklo, ale i mnoho dalších her s izometrickou grafikou.Dále vzniká hra Mario Bros a Donkey Kong Junior, další dva díly. Šlo o pokračování Donkey Konga. Ve třetím díle – Mario Bros byl JumpMan přejmenován na Maria.V roce 1983 vznikají jedny z prvních síťových her. Jde o hru Snipes, což je nejspíše první síťová komerční hra určená pro osobní počítače. Tato hra sloužila k otestování nových počítačových sítí.V roce 1984 vznikla hra s názvem Maze War, což byla také síťová počítačová hra, která sloužila výzkumným přístrojům. Dále vznikla síťová PC hra Spasim, což byla trojrozměrná simulace vesmíru.V roce 1987 vzniká hra Maniac Mansion vyvinutá společností LucasArts. Byla to vlastně adventura. Hlavní postavou byl Dave. Dále jste si mohli vybrat dvě postavi ze šesti. Každá postava uměla něco jiného.Mezitím vznikalo samozřejmě mnoho dalších počítačových her. Já jsem se zmínil o těch nejznámějších, i když nejspíš ne o všech. V příštím dílu se podíváme na 90. léta a pak ještě uvidím zda budu psát něco o roku 2000 a dále. Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny

folder_openPřiřazené štítky

Mafia:The City of Lost Heaven

access_time05.duben 2020personRedakce

PrologMnohokrát jsem jen tak ležel na pohovce a uvažoval jakou cenu má asi takový život jako je ten můj, brzy jsem to zjistil. Mnohokrát jsem se v noci probouzel nervózní, s oroseným čelem přemýšlejíc nad obsahem svých nočních můr, realita byla nakonec ještě drsnější. Mnohokrát mě napadaly různé myšlenky o tomto světě, ve kterém skoro vše už dávno ztratilo svou původní hodnotu, ale to nejhorší jsem měl poznat až později. Mnohokrát jsem po večerech přemýšlel o své budoucnosti, o tom co bude dál, odpověď na sebe nenechala dlouho čekat. Být taxikářem ve třicátých letech nebylo nic snadného, světová krize postihla snad všechny bez výjimky a takoví jako já to měli tím pádem v mnoha ohledech ještě těžší než doposud. Stále jsem toužil po nějaké zásadní změně, snil jsem o krásných věcech a čekal na zázrak. Jednoho dne se ale všechna naděje vypařila, šance na lepší život zmizela během okamžiku. Uvědomil jsem si, že jsem na nesprávném místě v nesprávnou chvíli a litoval jsem toho jako ještě nikdy ničeho předtím. Zaplést se do přestřelky mezi znepřátelenými mafiány nebyl zrovna ten můj sen. Tenkrát jsem ovšem měl jen dvě možnosti a já si vybral tu výhodnější. Když se teď na celou věc podívám s odstupem, ničeho nelituji. Život mi nedal moc na výběr, a tak jsem ho prožil podle tehdejších možností jak nejlépe to šlo. K dokonalosti to mělo však hodně daleko, nikdy jsem totiž netvrdil, že můj život byl zcela ideální, to ne, k tomu měl hodně daleko, ale alespoň jsem stihl udělat několik rozumných rozhodnutí a uskutečnit některé své sny. No, neměl jsem vůbec jednoduchý život, ten mi za celá ta léta připravil nejedno nečekané překvapení díky nimž jsem se dostal až tam, kde jsem teď. Teď už jen tiše doufám, že v podvědomí lidí zůstanou jen ty kladné vzpomínky na činy Tommyho Angela, muže, jenž neměl na výběr a rozhodl se tak, jak se rozhodl…pro částečnou spravedlnost a bezpečí své rodiny. Úvodní slovoČeská herní scéna se již nějaký ten pátek může pyšnit několika tituly, které si dokázaly vysloužit uznání nejen u nás v Evropě, ale také v zámoří. Patří mezi ně například Hidden and Dangerous, Operace Flashpoint a Original War, všechno to jsou hry vysokých kvalit po všech stránkách. Že by už ze strany našich herních vývojářů odzvonilo odfláknutým hrám primárně určených pro české hráče? Snad ano. Nyní přichází chvíle na představení bezpochyby další světově velice úspěšné hry z českých luhů a hájů. Dosavadní výsledky prodejních žebříčků mluví za vše, Mafia se po několika týdnech prodeje v zámoří a Evropských státech stala jedním z nejžádanějších titulů a v několika zemích dokonce dominuje na prvních příčkách v prodejnosti. Ostatně není se čemu divit, lidé z Illusion Softworks do vývoje dali všechny své síly a bezmála čtyři roky tvrdé práce přinesli své slaďoučké ovoce. Mafia: The City of Lost Heaven je tu, přináší dokonalou atmosféru, celkové zpracování na vysoké úrovni a hlavně hodiny bezvadné zábavy. Hra nebo interaktivní film ?Hned ze začátku vás (možná včetně špičkově originálně ztvárněného loga firmy) čeká velice milé překvapení. Příběh je hrou spojen takřka dokonale. Už od první mise jsem hru prožíval naplno, snad ještě u žádné jiné hry jsem neviděl tak propracovaný příběh doprovázející hru doslova na každém kroku. Intro, u jiných her nicotného významu, zde hraje důležitou roli. Nejprve letmá prohlídka města a jeho struktury, poté střih a záběr na hlavního hrdinu Tommyho, který se vydává do jednoho z barů vyprávět svůj životní příběh mafiána detektivu Normanovi, což je typický drsný polda ze staré školy, pro kterého jsou lidé typu Tommy Angelo jen bezcitnými zločinci, tentokrát ale pro jisté důvody své předsudky potlačí. V této chvíli se hra odehrává již ve vlastním enginu a první dojem z grafiky na mě velice zapůsobil. Příběhová linie je prošpikována několika nečekanými událostmi a většina hry je zastoupena i četnými animacemi plynně navazujícími na dosavadní průběh děje. Silná atmosféra, to je to správné slovo pro tak vynikající ztvárnění příběhu Mafie. Místy se skutečně nevyhnete pocitu, že scénář psal zkušený filmový tvůrce. U většiny her jsou mise postavené na úkolech, které teprve konkrétní mise tvoří, v tomto případě je to jinak. U každé mise víte proč máte daný úkol splnit, co k tomu vedlo, důvod vašeho počínání není nikdy anonymní. Všechny mise jsou mezi sebou bezvadně provázané, nenajdete snad jedinou štěrbinu, kde by události na sebe přímo nenavazovali a neměli nějaký cílený důvod. Celkovou atmosféru a ojedinělý brilantní příběh doplňují taktéž klasické náplně misí, reálné prostředí a hlavně doplňující informace o pozadí celého příběhu a jednotlivé náznaky příštích událostí, které hráče drží neustále v pozoru a nutí ho těšit se co bude dál. A mohu vás ujistit, že předpokládat můžete hodně věcí, ale někdy se dočkáte takových dějových vyhrocení, stejně jako u dobrého filmu.Nechtěně mafiánemByla to náhoda nebo tomu tak chtěl osud? Ať tak či onak, Tommy se jednoho dne připletl mezi vyřizování účtů dvou znepřátelených mafiánských rodin. Toho dne v podvečer poklidně postával u svého taxi a pálil jednu cigaretu za druhou, čekání na zákazníka se někdy docela protáhne. Zvuk střelby a svištících pneumatik nevěštil nic dobrého, zanedlouho se zpoza rohu objevili na dva ozbrojení muži a donutili Tommyho, aby je svezl a pokusil se uniknout jejich pronásledovatelům, ostatně mu nic jiného nezbývalo. Po zdárném splnění úkolu je Tommymu nabídnuta práce pro mafiánského bosse Dona Salieriho. Následuje klidné projíždění ulic města a plnění taxikářské práce. To už nebude náhoda, když Tommyho na jednom z parkovišť přepadne dvojice drsných gangsterů. Nezbývá než uniknout, prokličkovat zapadlé uličky a nakonec se zdárně dostat do baru Dona Salieriho. Dvě kulky, dva mrtví. Mafiáni pronásledující Tommyho už nikdy nikomu nebudou dělat problémy, bohužel jen oni dva. Tímto se náš hrdina stává adeptem na jednoho z hlavních mužů mafiánské rodiny Salierů. Vítejte ve městě Ztraceného NebePropracované, fungující město, tak by se dalo stručně popsat město Lost Heaven, ve kterém se většina misí Mafie odehrává. To je nejdříve rozděleno na několik částí pospojovaných mosty a podjezdy. Každá taková větší část je rozdělena ještě na několik menších označených názvy. Jedná se o zapadlé přístaviště, centrální část, staré město , čínskou čtvrť, italskou osadu nebo výlučně obytné čtvrtě. Pro celé město je charakteristická hlavně rozmanitost, s kterou jsou podány všechny jeho části. Podle dostupných informací je město inspirováno dobovým Chicagem, proto i v Lost Heaven jezdí funkční nadzemka, což je jeden ze způsobí jak se ve městě vcelku rychle a nepozorovaně přemisťovat na větší vzdálenosti (druhý jsou všudypřítomné tramvaje). Druhá a nejlepší možnost je využít bohatého vozového parku a projíždět všechny ty uličky, zkratky a samozřejmě i hlavní dopravní tepny. Pokud byste se však rozhodli prozkoumat město po svých, uděláte jedině dobře. Jinak ulice samozřejmě nezejí prázdnotou, ale prohánějí se na nich zástupy chodců. Po silnicích cestují kolony aut všeho druhu a s různými řidiči. Zmínit se musím o různých doplňcích města, do čehož spadají odpadkové koše, pouliční lampy, poštovní schránky, zaparkovaná vozidla a třeba hydranty nebo benzínové pumpy mající své opodstatnění (autům totiž dochází i benzín). Někomu se tyto věci můžou zdát jako totálně nepotřebná věc, zbytečný detail, ale věřte mi, že tímto město získává více na reálnosti. Včetně toho všeho narazíte na obchody, bary, kina, galerie, nemocnici a různá skladiště. Do všech těchto budov z pochopitelných důvodů není možné vstoupit, ale i tak se za hru do několika z nich podíváte.A jde se do práceMafia obsahuje celkem 20 lineárních misí (až na jednu výjimku) plus několik vedlejších, nepovinných, za jejichž splnění můžete dostat do sortimentu vždy nějaké nové auto, což se dost hodí. Hra začíná pochopitelně těmi jednoduššími misemi (i když to není až zas tak snadné), a tak hned v první má hráč za úkol dojed na označené místo a trochu porouchat auta svých nepřátel. Jenže ty hlídá podivný chlapík, který si může zavolat na pomoc několik přátel z vedlejšího baru, a ti už disponují pistolemi, zato vy jen baseballkou a dvěmi zápalnými lahvemi. Úkol lze splnit několika způsoby, buď hlídače jednoduše přejedete a budete doufat, že mu to na vysvětlenou stačilo nebo se vetřete na dvůr s auty zadní brankou a pořádně hlídače bacíte po hlavě, cesta je volná. Další mise je už poněkud ostřejšího rázu, sbírání výpalného se totiž může proměnit v nebezpečnou akci. V této misi se poprvé podíváte na venkov, mimo město. A co byste čekali dál? Atentáty, vraždy, vyřizování účtů, pašování whiskey, kradení cenných doutníků a mnoho dalšího. Všechny mise mohu označit za prvotřídní, opět výborně propracované, nápadité a velice hratelné. Našlo by se snad jen pár příkladů, kdy hrozí jisté zakysnutí nechuť k dalšímu hraní, ale jsem si jist, že touha po odhalení dalších událostí každého hnedka přesvědčí. Jinak skoro v každé misi vás provází jedna z hlavních postav jako parťák. Paulie a Sam jsou Tommyho dobří přátelé a riskují své životy většinou společně. Tudíž v drtivé většině misí vám bude asistovat jeden z nich nebo rovnou oba. Nevyhnete se však ani samotářským akcím jako atentáty na vlivné politiky stojící v cestě prosperitě vaší mafiánské rodiny. Free Ride (Extreme)Včetně samotné kampaně hra obsahuje též volnou jízdu po městě (Free Ride), bez jakýchkoli omezení, ať už časových nebo co do pohybu po městě. V tomto módu si můžete dělat prakticky co chcete – vydělávat dolary jako taxikář, dostávat odměny za zneškodnění mafiánů nebo klasicky za ničení aut. Při každé hře si lze vybrat jakékoli přístupné auto a to si dát za nějaký čas klidně opravit a následně uložit pozici. Pro vykonání obou akcí je nutné se dostat k vyznačeným místům na mapě. Mutace volné jízdy Free Ride Extreme je zas úplně u něčem jiném, jedná se tak trochu o šílenou věc. Hráč začíná ve svém domě (kde se dá hra uložit) a disponuje jedním obyčejným autem. Nic zvláštního do doby, než narazíte na podivně mávající chlapíka, který vám poví, že jemu podobné postavičky (je jich 19) jsou roztroušené po celém městě a každá z nich vám může zadat jeden úkol, po jehož splnění si zpřístupníte jedno z několika bonusových aut. Ty nejsou klasického rázu, ale jedná se třeba o vysoce rychlé závodní formule (v jednom případě vypadá jako raketa na kolečkách), obrněný vůz nebo terénní vozy. Takže i po dohrání normální hry se můžete ještě několik dní skvěle bavit ztřeštěnou jízdou po městě a plněním ještě bláznivějších úkolů (například přejet most s nejpomalejším autem ve hře, při čemž vás ze vzduchu bombarduje vzducholoď…téměř nemožné). Kam se poděla chytrost?Dostáváme se k největší slabině hry Mafia, tím je inteligence nepřátel i obyčejných civilistů. Moc rád bych oboje označil za bezproblémové, ale bohužel. Nepřátelští mafiáni se neumějí schovávat když nabíjejí, úskoky používají jen jednou za čas a vůbec se hráče nesnaží nijak překvapit. Krýt se za auto a vyčkávat až jim naběhnete před hlaveň je asi tak jediné. Škoda slov, v tomto ohledu by si Mafia zasloužila urychleně nějaký patch, který by vše vyřešil. Protože ani inteligence civilistů není nijak zázračná. Nejvíc mě naštvalo, že řidiči aut sedí a sedí a vy jim mezi tím střílíte do oken, prostřelujete pneumatiky a nic. Ujet neumějí, ani nic jiného. Bída, bída. O něco lepší je to už s policisty, kteří jen tupě nečekají až postřílíte plku ulice, ale hned jak uvidí vytaženou zbraň, jdou po vás. To samé platí i při jízdě na červenou, způsobení dopravní nehody nebo při vysoké rychlosti. Při běžných dopravních přestupcích vás čeká jen zdržení a zaplacení pokuty, až za držení zbraně, střelbu nebo opravdu hodně vysokou rychlost (dobově se myslí tak 70km/h a více po městě) vás při chycení čekají klepeta, v horším případě kladení odporu rovnou zastřelení. Divné ovšem je, že když nepřátelští mafiáni dřímají v rukou samopaly a vyprazdňují jeden zásobník za druhým, nikomu to nepřijde a policisté reagují jen na prohřešky hráče, docela nerealistické. Audio vizuální hostinaHudba použitá ve hře přesně vystihuje dobu, ve které se Mafii odehrává. Klidné, místy lehce neposluchatelné melodie vyhrávají po celou dobu a podle mě se až moc často opakují. Ostatní zvuková kulisa je v naprostém pořádky, v přístavu troubí lodě, na ulicích sviští větřík a troubí auta apod., není co vytknout. O grafice je snad zbytečné nějak dlouze psát. Použití nejmodernějšího motion-capture spolu se snímáním pohybu tváře a úst při mluvení, excelentně synchronizované s mluveným slovem, to vše zaručuje to nejlepší. Modely všech postav jsou výtečné, obzvlášť těch hlavních. Auta jsou nádherní vymodelované, lesknou se a mají na sobě i ty nejmenší detaily. Po grafické stránce pak hra působí ještě více jak skvělým zpracováním. Tomu odpovídají i lehce nadprůměrné hardwarové nároky, při nižších detailech, kdy hra vypadá stále úžasně, si zahrajete i maličko méně výkonných počítačích. Rozhodně doporučuji shlédnout okolní screenshoty a přesvědčit se o nesmírných vizuálních kvalitách Mafie.Zbraně a autaZbrojní arzenál, bez toho by asi žádný pořádný dlouho nepřežil. K dispozici zde jsou počáteční velice účinné a osvědčené „přesvědčováky, že ty peníze je opravdu lepší odevzdat“ jako baseballová pálka a ocelový boxer. O něčem jiném to už je s prvním koltem, jehož vylepšené verze magnum a „detective special“ přijdou taktéž vhod. Na drsnější prácičku je tu klasická brokovnice i verze s upilovanou hlavní. Do nejvíce náročných akcí se hodí pravděpodobně nejvíce legendární samopal Thompson. Mimo to ještě možná použijete zápalné lahve, granát a odstřelovací pušku. To co se mi na zbraních nejvíce líbilo bylo jejich přebíjení, ne jako v jiných hrách. Zde při vyměňování zásobníku přijdete o všechny zbylé náboje, na jejichž místo přijdou nové z nového zásobníku. Mafia obsahuje výběr několika desítek různých aut, všech možných typů a výkonů. Při samotné hře pak zajisté oceníte technický postup doby a nové plechové miláčky schopné jet do kopce vyšší rychlostí než 5km/h. Tím pádem ve hře najdete vůbec první „prskolety“ startující dobrou půlminutu, tak i sportovně zaměřená vozidla (včetně sanitky, hasičského auta, pohřebního apod.). Design jednotlivých automobilů je výborný. Je libo prostřelit pneumatiku nebo rovnou ustřelit celé kolo? Rozmlátit kapotu a vyrazit čelní sklo? Vše je možné. Vše jednou skončíA máme tu závěr a konečné shrnutí. Mafia: The City of Lost Heaven je prvotřídní produkt nesporných kvalit. Nebýt několika menších chybiček a bugů, bylo by vše ještě o nějaký kousek lepší. Zklamala mě hlavně AI nepřátel (leckdy i přátel, když se bezhlavě vřítili do křížové palby a já musel kvůli jejich smrti celou misi opakovat) a takové detaily jako levitující mrtvoly, ustřelený hydrant nebo velice mnoho předdefinovaných věcí. Měl jsem v úmyslu napsat objektivní recenzi, snad se mi to povedlo. Ale kdybych měl psát recenzi ihned po dohrání Mafie, nejspíš bych se neudržel a v jednom kuse ze sebe chrlil samé superlativy. Emotivní příběh je bezchybný, ztvárnění města rozmanité, vozový park rozsáhlý, náplně misí neotřelé a velice hratelné, grafika a český dabing přejdu beze slov, super, skvělé a perfektní. Lidem z Illusion Softworks skládám svou poklonu. Něco tak perfektního jsem opravdu nečekal. Teď už jen zbývá očekávat nějaký ten opravný patch a multi-player update. A pro ty, kteří se pídí po každé novince a zajímavé informaci o Mafii mi nezbývá než doporučit jistě nejlepší českou fan stránku na této adrese, kde najdete skutečně tolik zajímavostí, které by jste se nikde jinde nedočetli (víte, že v Mafii je i motorka? A možnost hrát za UFO?). Takže ještě jednou a pořádně – děkujeme za Mafii !!!! EpilogAni to vše nemohlo dopadnout jinak, vše bylo již od počátku jasné, ale podívat se pravdě do očí bylo těžší než dělat, že se nic neděje a dále si razit cestu nelehkým životem. Už jsem se naučil, že ten kdo chce vše a nejlepší, riskuje ztrátu toho nejcennějšího, a kdo je až příliš skromný, nikdy nedostane nic…každý si musí jednoho dne vybrat.

folder_openPřiřazené štítky

Výsledky vyhledávání v sekci Xbox hry na dotaz prodeje

Microsoft Xbox 360 - nové údaje a zajímavosti

access_time05.duben 2020personRedakce

Již několikrát jsme vám přinesli informace o nedávno představené herní konzoli Xbox 360, tentokrát vám ale předkládáme čerstvé zajímavosti, jež byste rozhodně neměli minout!Jako malý doplněk k dřívějšímu představení nové konzole od Microsoftu vám nyní předkládáme následující zajímavosti, které představují některé prvky systému podrobněji, v souladu s uvolňováním nových informací o této konzoli. Ještě donedávna se spekulovalo, zdali název Xbox 360 není jen kódovým označením nové konzole. Logicky se nabízí pojmenování Xbox 2, ale Xbox 360 je skutečně potvrzené oficiální jméno. Xbox 360 byl poprvé oficiálně představen na akci MTV Special dne 12. května 2005. Výrobcem potvrzené přesné technické údaje jsou známy již dnes, nicméně oficiální prezentaci naplánoval Bill Gates na 16. května u příležitosti výstavy E3.Plánovaný termín uvedení systému na americký trh je listopad 2005. Evropa by se měla dočkat konzole s několikatýdenním zpožděním jistě do začátku prosince, protože launch ještě před Vánoci znamená zvýšený zájem potenciálních zákazníků. Microsoft chce za každou cenu stihnout uvedení do prodeje ještě před koncem tohoto roku.Plánovaná prodejní cena na americkém trhu je stanovena na 299 dolarů, tedy v přepočtu asi 7 tisíc korun. V balení bude možná i dálkový ovladač pro snadné ovládání konzole jakožto DVD přehrávače, ale tato informace ještě nebyla potvrzena.Základním standardem pro všechny hry, který by měl být podporován, je obrazový režim 720p, širokoúhlé zobrazení 16:9 a digitální prostorový zvuk Dolby Digital 5.1. Konzole je navržena tak, aby ji bylo možné „posadit“ na šířku i na výšku. Médium se v případě vertikálního umístění vkládá z pravé strany, což je rozdíl oproti systému vkládání médií u konzole PS2.Porovnání rozměrůKonzoli vévodí optická mechanika, na jejíž levé straně je tlačítko pro ovládání šuplíčku mechaniky. Pravé straně dominuje skutečně obří spínač napájení, který je obkroužen průhledným kolečkem s LED diodami, jež pomocí změny barvy slouží k indikaci provozního stavu konzole. Vlevo dole se nachází infračervený port pro spolupráci s dálkovým ovladačem. Hned vedle naleznete dvojici slotů pro paměťové karty. Ty mají standardní kapacitu 64 Mb. Malé kulaté tlačítko napravo od slotů slouží k resetování spojení u bezdrátových periferií (typicky ovladačů). Vertikální dvířka na pravé straně konzole ukrývají dva konektory USB 2.0, které později najdou uplatnění při připojení digitálních videokamer nebo MP3 přehrávačů, čímž do konzole dostanete snímky nebo vlastní hudbu. Další USB konektor je také na zadní části systému, jenž slouží primárně k připojení kamerky ala Eye Toy.Naprostou novinkou je připojení ovladačů výhradně bezdrátovým systémem Wi-Fi na 2,4 MHz, přičemž konzole obslouží až čtvero ovladačů. Design nového joypadu je velmi podobný tomu starému, ze kterého také vychází. Napájení joypadu zajišťuje vyměnitelný bateriový blok s akumulátory, který se nabíjí skrze propojení s vlastní konzolí. Indikátor vybití se objeví přímo na obrazovce, na ovladači žádná kontrolka není. Maximální vzdálenost ovladače od konzole při zachování funkčnosti může být až 10 metrů (měřeno bez překážek).Konzole s bezdrátovým ovladačemKonzole podporuje i zapojení headsetu, který se připojí rovnou do ovladače. Staré „Xboxí“ ovladače ovšem nejsou kompatibilní s novou konzolí, prý bude k dispozici speciální adaptér, který připojení klasických ovladačů zprostředkuje. U Microsoftu je již dobrým zvykem montovat do konzolí pevný disk a ani Xbox 360 není výjimkou. Součástí systému je tedy 20GB disk, který je snadno vyměnitelný a uzpůsobený pro přenášení a vložení např. do kamarádovy konzole. Xbox 360 používá stejně jako první Xbox DVD média včetně dvouvrstvých, nové disky Blue-ray nebo HD-DVD nepodporuje. Optická mechanika pak disponuje 12 rychlostmi. Xbox 360 podporuje tato záznamová média: DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R/RW, DVD+R/RW, CD-DA, CD-ROM, CD-R, CD-RW, WMA CD, MP3 CD a JPEG Photo CD.Pro broadbandové připojení k internetu disponuje nový Xbox samozřejmě Ethernet portem. Skrze rozšiřující modul 802.11a,b,g bude možné připojení k internetu i přes bezdrátové sítě. Zatím byly kromě konzole a bezdrátových ovladačů představeny následující periferie: pohybová kamerka, headset a dálkový ovladač.Technické specifikace jsme vám již přinesli v minulých článcích, já jen doplním, že grafický čip od ATI používá architekturu továrních čipů X850 pro osobní počítače a paměťové banky bude dodávat společnost NEC. Podle dostupných informací nebude možné na Xboxu 360 spouštět hry z původního Xboxu, protože tento obsahuje čip nVidia, který používá jiné instrukce než nový čip od ATI. Je ale možné, že kompatibilita bude vyřešena přes stahování software přímo z internetového portálu Xbox Live Marketplace, jenž slouží jako stahovací základna pro majitele Xboxů.Bezdrátový ovladačXbox 360 podporuje širokou škálu modelů rozlišení od klasických 480p a 480i až po 720p a 1080i v režimu HDTV. Všechny hry pak budou nativně podporovat zobrazení 16:9, které bude nastaveno jako defaultní, přičemž klasické zobrazení 4:3 bude také podporováno. Pro hry konzole podporuje prostorové ozvučení Dolby Digital 5.1 a Dolby Pro Logic II. DD, DPL II a DTS výstup je pak podporován pro přehrávání DVD filmů. Reproduktorové soustavy se připojují přes klasický RCA stereo výstup nebo přes optický výstup.Do dnešních dnů přislíbili vývoj mnozí velcí herní vývojáři, následující seznam představuje pouze jakýsi reprezentativní výběr těch nejznámějších: Activision, Atari, Bandai, Bethesda Softworks, Capcom, Codemasters, Eidos, Electronic Arts, Koei, Konami, LucasArts, Majesco, Midway, Namco, Rockstar, SCi Games, Sega, THQ, Ubisoft a Vivendi Universal.Design konzole je společným dílem Astro Studios ze San Franciska a Hers Experimental Design Laboratory v Ósace a umožňuje snadnou výměnu krycích panelů konzole za nové, barevně odlišené, jež bude Microsoft později dodávat na trh.

folder_openPřiřazené štítky

Výsledky vyhledávání v sekci Herní příslušenství na dotaz prodeje

o Nintendu Wii DS GameCube a dalších

access_time05.duben 2020personRedakce

NintendoNintendo je velkým hráčem na poli herního průmyslu již dlouho dobu. Hned první plnohodnotný herní systém této společnosti – NES se stal legendou a prodeje celosvětově dosáhly na nějakých 60 milionů kusů. S dalšími systémy už to šlo trochu z kopce SNES (49mil), N64 (33mil), GameCube (21,5mil). Prodeje tedy klesaly, příchod Sony a její Playstation nakonec zařízl N64 a tak naposledy mělo Nintendo nejprodávanější konzoli před dlouhými 14 lety. Kdo by byl na začátku roku 2005 (uvedení DS na trh) řekl, že bude do dvou let nejziskovější videoherní společnost s nejvíce prodanými konzolami? GameCube už byla skoro mrtvá, u DS se čekala vzhledem k HW výkonu PSP spíše druhá pozice na trhu a – ejhle.Nintendo Wii - launchNa trh bylo „Wiičko“ vyznačující se oproti konkurenci zejména přelomovým ovládáním a nižším HW výkonem uvedeno na konci roku 2006 (19. listopadu US, 2. prosince JAP a 8. prosince Evropa). Kdo čekal, že si konzoli koupí pár nadšenců, se těžce mýlil. Konzole zmizely z prodejních pultů rychlostí blesku a každá další várka byla rozebrána dlouho dopředu. Nakonec sliby Nintenda o tom, že Wii bude nedostatkové zboží minimálně do konce ledna, nebyly tak úplně pravdivé – konzole se totiž (minimálně na západ od nás) špatně sháněla ještě půl roku po uvedení na trh.KonkurenceWii má na trhu dva konkurenty – prvním z nich je PlayStation 3, který v US a Japonsku byl na trh uveden takřka ve stejný čas jako Wii. Konzole se nakonec ale překvapivě příliš dobře neprodává, což je dáno zejména velmi vysokou cenou a ještě horší dostupností her než u Nintenda Wii. K této chvíli se prodeje odhadují zhruba na 4 miliony kusů, což je o něco více než 1/3 prodejů Wii. Druhou konkurenční platformou je xbox360, ten se na trh dostal o rok dříve než konkurenti a vypadá to, že toho více než lépe využil. V době launche konkurentů již byl na trhu zaběhlý, měl prodáno cca. 5milionu kusů a v současné době své konkurenty překonává zejména dostupností mnoha kvalitních her. X360 by zajisté byl ještě úspěšnější, ale konzervativní japonský trh ho nedokázal přijmout.Úspěch WiiKlíčovou otázkou je, co vlastně za úspěchem nové konzole stojí. Nintendo se vydalo jinou cestou a místo superdrahé mašiny s revolučním hardwarem uvedlo na trh konzoli s výkonem zhruba jako 2 GameCube a velice nízkou cenou (vím, že Vám to tak nepřipadne, ale svět není jen ČR, kde je Wii předražená). Právě cena se v kombinaci s ovládáním pohyby stala základem úspěchu nové konzole – ta je totiž velmi zajímavá i pro tzv. – „casual“ hráče. Tedy takové, které nebaví zkoumat hodinu ovládání a ani u her neprosedí 5 hodin denně. Právě pro ty se stala největším tahákem přibalená hra Wii Sports, kterou opravdu pochopí každý do 5 minut a co víc – snad každého ihned chytne a baví ho (vím to, Nintendo Wii jsem nějakou dobu předváděl :o). A konečně záhy po letním překonání 10milionů prodaných kusů bylo 12.9 na financial times oznámeno, že se Nintendo Wii stalo nejprodávanějším současným systémem.Vývoj A nesmíme také zapomenout na jednu důležitou věc - a tou jest atraktivita konzole pro vývojáře. Wii je v tomto směru proti konkurenci unikátní zejména ve dvou směrech. Konzole má architekturu velmi podobnou GC a tak se vývojáři nemusejí učit nové věci jako je optimalizace pro 7-jádrový cell u PS3, není nutné mít skvělé hi-res textury atd. Vývoj se tím extrémně zlevňuje a vyvíjet pro Wii si tak mohou dovolit i menší týmy. Bohužel to ruku v ruce také jde s tím, že se objevuje mnoho konverzí z PS2 (Godfather) nebo PSP (Medal of Honor: Heroes 2), případně se pro tyto systémy vyvíjí společně a pohybové možnosti konzole nejsou plně využity. A druhou věcí jsou vysoké prodeje Wii, kterými se konzole stává pro vývojáře velmi atraktivní, protože čím více prodaných kusů konzolí, tím větší je šanci, že si vaši hru - i když to může být úplný odpad - někdo koupí. Navíc to opravdu nevypadá, že by prodeje v budoucnu měly polevovat. Vývojáři ale zatím - řekl bych - Wii úplně nepochopili a tak spousta her konzoli neumí správně využít. Stejné to ale bylo i u DS a tak doufejme, že co nejdříve se dočkáme pořádných titulů i od third-party vydavatelů.FinanceJak jsem již poznamenal výše, tak Nintendo je na tom v současnosti nejlépe v celé své historii. Jeho hodnota dokonce již překonala hodnotu Sony a řadí se tím mezi 10 největších japonských společností. Kromě toho BigN vydělává na Wii již od první chvíle (zatímco jak Sony, tak MS musejí své konzole dotovat) a to - $13 v Japonsku (berte ale že Wii sports je prodávána samostatně a téměř každý tamní majitel Wii si ji koupil) , $49 v USA a konečně $74 v Evropě.BudoucnostDneškem ale nic nekončí, Wii už je „hodně profláklé“, znají ho miliony lidí po celém světě a Vánoce se blíží. Pokud Nintendo nezaváhá a dokáže vyrobit dostatek konzolí, aby stíhalo zásobit vánoční trh, tak má reálnou šanci na konci fiskálního roku (březen) mít na kontě prodaných přes 20 milionů kusů Wii a tím za rok a něco dorovnat celkové prodeje své předchozí konzole GameCube za celou dobu (6let). Prodeje by také měly podpořit tituly chystané na trh (Metroid 3, Smash Bros. Brawl, Mario Galaxy). Dlouhodobě se již předpoklady analytiků liší. Většina předpovědí (bereme ke konci životního cyklu této generace) většinou končí tím, že nakonec stejně zvítězí Playstation 3, ale rozhodně už dominace Sony nebude taková jako v dobách PSX/PS2. Zajímavý je například rok starý článek na hrej.cz, kde se například podle Strategy Analytics očekává 18 mil Wii prodaných do roku 2012. Jakýsi přehled předpokládaných prodejů najdete například zde, kde můžete najít například aktuální (max. pár měsíců staré) předpokládané celosvětové prodej konzole do konce roku 2008, kde už Wii vede. Nintendo Wii - 32.1 million (37%)Xbox 360 - 30.4 million (35%)Sony PS3 - 24.5 million (28%)

folder_openPřiřazené štítky