Magazín keyboard_arrow_right Magazín keyboard_arrow_rightUčíme se programovat – Python – 4. díl

Obrázek příspěvku: Učíme se programovat – Python – 4. díl

Učíme se programovat – Python – 4. díl

personaccess_time02.duben 2020chat_bubble_outline0 komentářůremove_red_eye49 shlédnutí

V tomto dílu si řekneme jak udělat náhodná čísla. Dále si povíme jak udělat to aby mohl s programem pracovat i uživatel a zadávat do něj třeba nějaké čísla, později si řekneme i o tom jak tam může přidávat text.

První si tedy řekneme jak produkovat náhodná čísla. Je to úplně jednoduché, ale musíte si pamatovat příkazy, které se pro to používají, protože bez nich to prostě nejde. První zadejte příkaz „import random“ (bez uvozovek) – tento příkaz musíte použít vždy, protože přidá do kódu dodatek k pythonu. Potvrďte enterem a pak napište „random.randint(nějaké číslo,nějaké číslo). Pak to bude vypadat třeba takhle: random.randint(1,10) a tento příkaz vyprodokuje jakékoliv náhodné číslo od 1 do 10.

Tuto funkci můžete využívat u mnoha věcí, třeba můžete sčítat náhodné číslo s náhodným číslem, násobit apod. Bude se vám to hodit i v různých programech, třeba když budete chtít v tom programu udělat něco jako je losování nebo cokoliv jiného s náhodnými čísly.

Další věc, kterou jsem říkal, že si dnes povíme je to aby uživatel mohl zadávat nějaké čísla atd. Použijeme pro to příkaz print input(„Prosim zadejte cislo: „). Python pak zobrazí text Prosim zadejte cislo a vy zadáte číslo. Můžete třeba i chtít aby uživatel zadal dvě nebo více čísel a ty pak sečíst, což není vůbec složité. Napíšete příkaz: print input(„Prosim zadejte cislo: „) + input(„Prosim zadejte druhe cislo“). Po zadání obou čísel je python sečte a zobrazí výsledek. Samozřejmě s nimi můžete i násobit, dělit apod.

Zkuste si mnoho různých věcí a prostě jednoduše experimentujte s těmito funkcemi, ale i s věcmi z předchozí lekce. Je potřeba cvičit a ono si tím procvičováním i hodně věcí zapamatujete a navíc je i celkem zábavné, což je pro vás dobré pokud vás učení nudí. Určitě není dobré vykašlat se na to už teď jako jsem to já udělal před několika lety, ale co teď už je mi to jedno.

Reakce na Učíme se programovat – Python – 4. díl

stepy Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny

folder_openPřiřazené štítky

0 komentářů

commentŽádné komentáře

Pokud chcete, můžete přidat první komentář k tomuto článku níže.

Vložit komentář

info_outline

Nepublikujte SPAM!

Jakékoliv SPAM komentáře, které nejsou relevantní k obsahu tohoto článku budou odstraněny.

Podobné články

Historie počítačových her – 2. díl

personRedakceremove_red_eye50bookmarkPC hry

Tak jsme už u dalšího dílu tohoto tématu. Dnes si řekneme něco o sedmdesátých letech minulého století. V minulém článku jsem sliboval 70. ale i 80. léta, ale nakonec jsem se rozhodl jen pro sedmdásátá léta. 80. létům bude věnován speciální díl. Takže jdeme na to.70. létaV ..

GIMP – co to vlastně je

personRedakceremove_red_eye60bookmarkMagazín

Než tady budu psát něco o tomto programu řekneme si k čemu tenhle program vlastně slouží, možná něco o historii, ale i nějaké další věci.GIMP je vlastně zkratka pro GNU Image Manipulation Program, což v překladu znamená program pro úpravu grafiky. Z toho tedy už víme k čemu ..

GameCenter.cz - Syberia II

personRedakceremove_red_eye32bookmarkPC hry

Kdo hrál původní Syberii, jistě si vzpomíná na krásný příběh, nádhernou grafiku a líbeznou Kate. Nabízí Syberia II to samé nebo dokonce ještě více?Jedna zapadlá hospůdka v RomansburguPrvní díl Syberie zaujal mnoho hráčů krásným příběhem a sympatickou Kate, která se ..

Anno 1800

personRedakceremove_red_eye30bookmarkPC hry

Dnes Vám přinášíme pohled na jednou z nejlepších her současné doby strategii série ANNO. Ano mám tu další díl pokračování této úžasné hry, tentokárte s podtitulem ANNO 1800. OStatně podívejte se sami na video.

Colin McRae Rally 4

personRedakceremove_red_eye72bookmarkPC hry

Již počtvrté přichází tohle rallye na naše monitory. Co asi přinese nového? Poučili se autoři z loňských chyb? Nejedená se jen o další nepovedenou konverzi. Prozatím můžeme posuzovat podle nedávno vydané demoverze.Tak za padesát let se již hry nebudou hrát na počítačích ..

Historie procesorů – 1. díl

personRedakceremove_red_eye88languagenavodynapc.cz

Histori procesorů je opravdu zajímavá. Doufáme, že vás tento článek bude zajímat. Pro přečtení klikněte na zobrazit více.Pokud bychom měli začít mikroprocesory, úplně prvním byl mikroprocesor 4004, který vydala v roce 1971 firma Intel. Jednalo se o 4bitový procesor, obsazený ..

Kreslení v AutoCADu – část 1

personRedakceremove_red_eye90languagenavodynapc.cz

Co ACAD zobrazuje? Vektorovou nebo rastrovou grafiku? Jednoznačná odpověď zní – VEKTOROVOU. Pakliže nevíte, jaký je rozdíl mezi těmito druhy zobrazení, tak vězte, že pakliže nazoomujete rastrovou grafiku, vyleze vám obrázek rozpadnutý na jednotlivé pixely (tedy notně neostrý a ..